POLITICA DE RETUR


Daca esti un client nemulțumit de produsul achiziționat de pe eplatza.ro află ce drepturi ai:

Atunci când cumperi un produs de la un magazin online este bine să verifici și ce prevede acordul de returnare a produselor afișat pe site.

Conform legislației românești în vigoare, companiile care administrează magazine online sunt obligate să afișeze pe site “Politica de returnare a produselor”.

Legea care face posibil acest lucru, și care reglementează condițiile în care se aplică, este Ordonanța de Urgență 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanță.


În cât timp trebuie returnat produsul?

Conform Ordonanței de Urgență 34/2014, articolului 9, în calitate de client nemulțumit, ai dreptul să returnezi produsul în termen de 14 zile calendaristice din momentul în care ai intrat în posesia acestuia.


Ce produse nu pot fi returnate?

Nu ai dreptul de a returna produsele în urmatoarele cazuri, conform Ordonanței de Urgență 34/2014, articolului 16, literele c, e și f.

c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;

f) dispozitivele medicale sterile prezentate, comandate, livrate si platite


Am comandat un cartuș toner. În ce condiții îl pot returna?

Dacă cartușul toner care a fost comandat nu a fost desigilat îl puteți returna în termen de 14 zile calendaristice.

Dacă cartușul toner a fost desigilat (adică punga sigilată de culoare inchisă a fost tăiată, ruptă etc), dar nu a fost tras de sigiliul protecție al cartușului, cartușul poate fi returnat la o valoare mai mica cu 10% față de prețul de achiziție în termen de 14 zile calendaristice.

În cazurile de mai sus taxele de transport le veți suporta dvs.

Dacă cartușul toner a fost desigilat (adică punga sigilată de culoare inchisă a fost tăiată, ruptă etc), sigiliul protecție al cartușului a fost deteriorat, cartușul nu mai poate fi returnat.


Când primești banii înapoi?

Legea prevede, de asemenea, că ai dreptul să primești înapoi, în termen de 14 zile calendaristice, suma integrală pe care ai platit-o pentru achiziționarea produsului, mai puțin valoarea transportului (în cazul în care transportul nu a fost gratuit).

În cazul în care ți-a fost livrat un alt produs decât cel pe care l-ai solicitat (specificațiile produsului sunt clar diferite față de cele din cadrul comenzii pe care ai plasat-o pe site-ul eplatza.ro), ai dreptul să returnezi produsul fără cheltuieli suplimentare (compania fiind obligată să suporte cheltuielile de transport).


Ce responsabilitați ai tu, în calitate de cumpărător?

Din pacate, sunt puțini aceia dintre cumpărători, care sunt conștienți că au și ei anumite responsabilități pe care trebuie să le respecte.

Astfel, esti obligat să păstrezi cutia și ambalajul original al produsului, toate accesoriile care l-au însoțit, precum și fișa tehnică sau alt tip de documentație, dacă au fost livrate împreună cu produsul. Produsul trebuie trimis înapoi comerciantului însoțit de toate acestea.

De asemenea, produsul pe care-l returnezi trebuie să fie înapoiat comerciantului, în starea inițială în care a fost primit, fără a fi suferit deteriorari datorate unei folosiri necorespunzătoare.

Atentie! Prevederile legii cumpărăturilor la distanță nu se mai aplică în cazul în care te duci și ridici produsul direct de la sediul companiei, chiar dacă l-ai achiziționat de pe site-ul magazinului online. 


Cum returnezi un produs?  

Produsul trebuie ambalat și trimis împreună cu actele care l-au însoțit:
- factura fiscală
- certificatul de garanție
- ambalajul original
- documentații tipărite sau pe DVD, CD etc